Manager communicatie
- Aalsmeer
- 32-36 uur
- Reageer vóór 01-09-2025
Met communicatie écht het verschil maken voor collega’s, cliënten én de buitenwereld? Bouw dan mee aan de beweging die wij als organisatie maken. Als manager communicatie speel jij bij Ons Tweede Thuis een sleutelrol in onze transformatie richting een toekomst waarin samenleving en zorg samenkomen. Met alle ruimte om te pionieren, structuur te brengen en jouw visie in te zetten voor een sterke positionering. Jij maakt van onze koers ook echt een verhaal.
Draag bij aan een toekomst waarin samenleving en zorg samenkomen
Frisse ideeën en nieuwe inzichten geven. Dat kenmerkt jou. En je zet het in om samen te werken aan een betekenisvol leven. Voor cliënten en voor jezelf. Jij gaat onze communicatieafdeling strategisch en operationeel aansturen en verder professionaliseren. En daarmee versterk je de zichtbaarheid, positionering en interne verbinding van Ons Tweede Thuis. Je bouwt de afdeling verder uit tot meedenkende en initiatiefrijke partner voor bestuur en organisatie. En je vertaalt de strategie naar aansprekende, effectieve communicatie intern en extern. Kortom: jij ontwikkelt en implementeert een communicatievisie. Je maakt het mogelijk als creatieve manager communicatie. Verder ben jij bezig met het:
versterken van de interne communicatie en bijdragen aan het behoud en de betrokkenheid van medewerkers.
vergroten van de betrokkenheid en communicatie met cliënten en verwanten.
vergroten van de zichtbaarheid van de organisatie.
adviseren van en sparren met de Raad van Bestuur.
woordvoeren en aanspreekpunt zijn voor media en stakeholders.
Samen één team bij Ons Tweede Thuis
Wij zijn er voor mensen met een verstandelijke beperking, autisme of niet-aangeboren hersenletsel. Voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen en hun verwanten. Voor wonen, werken, ontwikkelen, behandeling, advies en hulp thuis. Dat doen we dicht bij mensen die de zorg nodig hebben en dicht bij de mensen om hen heen. Vanuit 76 locaties voor 3.000 cliënten.
We bouwen aan een samenleving waarin iedereen op een eigen manier kan meedoen. En we beginnen bij onszelf, in de wijk, op locatie. We geloven dat iedereen ertoe doet. Cliënten, collega’s, familie, vrijwilligers, de buurt: samen zijn we één team. We verbinden de netwerken rondom de cliënt en gaan uit van wat deze kan én wil. Zo maken we samen goed leven én goed werken mogelijk.
“Wat ik zo bijzonder vind aan deze functie is de warmte en het enthousiasme van de mensen hier, gecombineerd met de kans om echt iets op te bouwen. Je krijgt alle ruimte om het verschil te maken en jouw visie te vertalen naar zichtbaarheid en verbinding, intern én in de samenleving.” - Christianne van den Broek, manager communicatie a.i.
Hierin herken jij jezelf
Net als jouw collega’s ben je nieuwsgierig, toegankelijk en praktisch ingesteld. Daarom luister jij aandachtig naar andere perspectieven. En merk jij signalen op die om actie vragen. Bovendien zorg jij dat plannen ook echt uitgevoerd worden. Ook heb je als manager communicatie:
ruime ervaring als communicatieprofessional met een eigen visie op communicatie als strategisch vak.
tenminste enkele jaren aantoonbare leidinggevende werkervaring. Je bent veranderkundig onderlegd en kan teams sterker maken.
het talent om soepel te schakelen tussen strategisch en operationeel niveau; je vindt het vanzelfsprekend om zelf actief bij te dragen aan concrete resultaten.
organisatiesensitiviteit; je communiceert gemakkelijk op verschillende niveaus en weet mensen mee te krijgen.
ervaring met woordvoering, crisiscommunicatie, PR en stakeholdermanagement.
Jij krijgt
Oprechte waardering voor wie je bent en wat je doet. Een plek waar je samen met je collega’s met plezier 32 -36 uur per week werkt. En waar we jouw vakkennis serieus nemen. Als manager communicatie ontvang je op basis van een 36-urige werkweek:
een brutomaandsalaris tussen € 4.528,- en € 6.838,- (schaal 65 van de CAO Gehandicaptenzorg).
een vaste eindejaarsuitkering van 8,33% en 8% vakantiegeld.
pensioen bij Zorg en Welzijn.
18 verlofdagen + ruim 7 balansverlofdagen per jaar. Deze laatste kan je opnemen voor vrije tijd, opsparen of investeren in je persoonlijke ontwikkeling.
mogelijkheden tot het volgen van trainingen.
reiskostenvergoeding.
Jij gaat werken in ons dienstencentrum in Aalsmeer. Het is de locatie waar je alle ondersteunende functies voor de hele organisatie vindt. Op deze werkplek maak je snel contact met collega's van allerlei afdelingen. Er heerst een informele sfeer. Bovendien is het goed bereikbaar per auto en ov. Parkeren kan gratis in de directe omgeving.
Direct solliciteren of liever eerst meer informatie?
Ben je nieuwsgierig hoe je bij ons met communicatie écht het verschil kan maken? Onderneem dan nu actie en solliciteer voor 1 september 2025 als manager communicatie. Je krijgt binnen 5 werkdagen een reactie. Tijdens onze telefonische kennismaking horen we van jou graag wat jij wil. Jouw mening en wensen zijn belangrijk voor ons.
Wil je eerst meer weten over de functie, onze organisatie of de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Sebastiaan Taling, Corporate Recruiter via s.taling@onstweedethuis.nl of 06 82 04 70 62 (ook via WhatsApp).
Gespreksplanning
Deze procedure bestaat uit twee sollicitatierondes. We willen jou beter leren kennen en daarnaast dieper ingaan op de functie. Uiteraard bespreken we dan ook jouw wensen en verwachtingen.
De gesprekken van ronde 1 zijn op maandag 8 en dinsdag 9 september. Die van de tweede ronde op maandag 15 of dinsdag 16 september. Wij vragen je flexibiliteit hierin. Daar staat tegenover dat je de organisatie daardoor goed leert kennen en wij jou hopelijk per december of januari welkom kunnen heten bij Ons Tweede Thuis.
Solliciteer direct