"Als ik aan het werk ben heb ik engelengeduld"

Cynthia
Persoonlijk begeleider

Manager communicatie

  • Aalsmeer
  • 32-36 uur
  • Reageer vóór 01-09-2025

Met communicatie écht het verschil maken voor collega’s, cliënten én de buitenwereld? Bouw dan mee aan de beweging die wij als organisatie maken. Als manager communicatie speel jij bij Ons Tweede Thuis een sleutelrol in onze transformatie richting een toekomst waarin samenleving en zorg samenkomen. Met alle ruimte om te pionieren, structuur te brengen en jouw visie in te zetten voor een sterke positionering. Jij maakt van onze koers ook echt een verhaal.

Draag bij aan een toekomst waarin samenleving en zorg samenkomen

Frisse ideeën en nieuwe inzichten geven. Dat kenmerkt jou. En je zet het in om samen te werken aan een betekenisvol leven. Voor cliënten en voor jezelf. Jij gaat onze communicatieafdeling strategisch en operationeel aansturen en verder professionaliseren. En daarmee versterk je de zichtbaarheid, positionering en interne verbinding van Ons Tweede Thuis. Je bouwt de afdeling verder uit tot meedenkende en initiatiefrijke partner voor bestuur en organisatie. En je vertaalt de strategie naar aansprekende, effectieve communicatie intern en extern. Kortom: jij ontwikkelt en implementeert een communicatievisie. Je maakt het mogelijk als creatieve manager communicatie. Verder ben jij bezig met het:

  • versterken van de interne communicatie en bijdragen aan het behoud en de betrokkenheid van medewerkers.

  • vergroten van de betrokkenheid en communicatie met cliënten en verwanten.

  • vergroten van de zichtbaarheid van de organisatie.

  • adviseren van en sparren met de Raad van Bestuur.

  • woordvoeren en aanspreekpunt zijn voor media en stakeholders.

Samen één team bij Ons Tweede Thuis

Wij zijn er voor mensen met een verstandelijke beperking, autisme of niet-aangeboren hersenletsel. Voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen en hun verwanten. Voor wonen, werken, ontwikkelen, behandeling, advies en hulp thuis. Dat doen we dicht bij mensen die de zorg nodig hebben en dicht bij de mensen om hen heen. Vanuit 76 locaties voor 3.000 cliënten.

We bouwen aan een samenleving waarin iedereen op een eigen manier kan meedoen. En we beginnen bij onszelf, in de wijk, op locatie. We geloven dat iedereen ertoe doet. Cliënten, collega’s, familie, vrijwilligers, de buurt: samen zijn we één team. We verbinden de netwerken rondom de cliënt en gaan uit van wat deze kan én wil. Zo maken we samen goed leven én goed werken mogelijk.

“Wat ik zo bijzonder vind aan deze functie is de warmte en het enthousiasme van de mensen hier, gecombineerd met de kans om echt iets op te bouwen. Je krijgt alle ruimte om het verschil te maken en jouw visie te vertalen naar zichtbaarheid en verbinding, intern én in de samenleving.” - Christianne van den Broek, manager communicatie a.i.

Hierin herken jij jezelf

Net als jouw collega’s ben je nieuwsgierig, toegankelijk en praktisch ingesteld. Daarom luister jij aandachtig naar andere perspectieven. En merk jij signalen op die om actie vragen. Bovendien zorg jij dat plannen ook echt uitgevoerd worden. Ook heb je als manager communicatie:

  • ruime ervaring als communicatieprofessional met een eigen visie op communicatie als strategisch vak.

  • tenminste enkele jaren aantoonbare leidinggevende werkervaring. Je bent veranderkundig onderlegd en kan teams sterker maken.

  • het talent om soepel te schakelen tussen strategisch en operationeel niveau; je vindt het vanzelfsprekend om zelf actief bij te dragen aan concrete resultaten.

  • organisatiesensitiviteit; je communiceert gemakkelijk op verschillende niveaus en weet mensen mee te krijgen.

  • ervaring met woordvoering, crisiscommunicatie, PR en stakeholdermanagement. 

Jij krijgt

Oprechte waardering voor wie je bent en wat je doet. Een plek waar je samen met je collega’s met plezier 32 -36 uur per week werkt. En waar we jouw vakkennis serieus nemen. Als manager communicatie ontvang je op basis van een 36-urige werkweek:

  • een brutomaandsalaris tussen € 4.528,- en € 6.838,- (schaal 65 van de CAO Gehandicaptenzorg).

  • een vaste eindejaarsuitkering van 8,33% en 8% vakantiegeld.

  • pensioen bij Zorg en Welzijn.

  • 18 verlofdagen + ruim 7 balansverlofdagen per jaar. Deze laatste kan je opnemen voor vrije tijd, opsparen of investeren in je persoonlijke ontwikkeling.

  • mogelijkheden tot het volgen van trainingen.

  • reiskostenvergoeding. 

Jij gaat werken in ons dienstencentrum in Aalsmeer. Het is de locatie waar je alle ondersteunende functies voor de hele organisatie vindt. Op deze werkplek maak je snel contact met collega's van allerlei afdelingen. Er heerst een informele sfeer. Bovendien is het goed bereikbaar per auto en ov. Parkeren kan gratis in de directe omgeving.

Direct solliciteren of liever eerst meer informatie?

Ben je nieuwsgierig hoe je bij ons met communicatie écht het verschil kan maken? Onderneem dan nu actie en solliciteer voor 1 september 2025 als manager communicatie. Je krijgt binnen 5 werkdagen een reactie. Tijdens onze telefonische kennismaking horen we van jou graag wat jij wil. Jouw mening en wensen zijn belangrijk voor ons. 

Wil je eerst meer weten over de functie, onze organisatie of de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Sebastiaan Taling, Corporate Recruiter via s.taling@onstweedethuis.nl of 06 82 04 70 62 (ook via WhatsApp).

Let op: deze vacature staat zowel intern als extern gepubliceerd. Intern wordt de functietitel Coördinator Communicatie gehanteerd.

Gespreksplanning

Deze procedure bestaat uit twee sollicitatierondes. We willen jou beter leren kennen en daarnaast dieper ingaan op de functie. Uiteraard bespreken we dan ook jouw wensen en verwachtingen.

De gesprekken van ronde 1 zijn op maandag 8 en dinsdag 9 september. Die van de tweede ronde op maandag 15 of dinsdag 16 september. Wij vragen je flexibiliteit hierin. Daar staat tegenover dat je de organisatie daardoor goed leert kennen en wij jou hopelijk per december of januari welkom kunnen heten bij Ons Tweede Thuis.

Solliciteer direct

“Dit werk is meer dan alleen zorg verlenen”

Cynthia van Nie
Verpleegkundige

Cynthia werkt als verpleegkundige bij Ons Tweede Thuis in Amstelveen, op woonvoorziening Mozaïek voor mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH). Sinds 2021 maakt ze deel uit van een veelzijdig team, bestaande uit diverse zorgprofessionals met én zonder zorgachtergrond. In haar werk combineert ze verpleegkundige zorg met persoonlijke begeleiding. “De rol van verpleegkundige gaat veel verder […]

Lees meer
Lees meer over “Dit werk is meer dan alleen zorg verlenen”

“Er is veel meer mogelijk dan we denken”

Marit Plessius
Ergotherapeut

Ergotherapie speelt een belangrijke rol in de zorg voor mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH). Marit, een ervaren ergotherapeut bij Ons Tweede Thuis, heeft inmiddels 10 jaar ervaring in het werken met de NAH-doelgroep. “Onze rol als ergotherapeut gaat verder dan zorg; we helpen mensen hun leven opnieuw vorm te geven na een ingrijpende verandering,” […]

Lees meer
Lees meer over “Er is veel meer mogelijk dan we denken”

100 dagen in dienst: Bapke

Bapke Westhoek
Adviseur Leren en Ontwikkelen

In de rubriek 100 dagen interviewen we collega’s die 100 dagen in dienst zijn. We vragen ze naar hun ervaringen. Wat vind je leuk, wat valt je op en wat gaat goed en wat kan beter? Vandaag is het de beurt aan Bapke Westhoek, adviseur Leren en Ontwikkelen bij Ons Tweede Thuis. Wat was je […]

Lees meer
Lees meer over 100 dagen in dienst: Bapke

100 dagen in dienst: Esther

Esther Janssen
Managementassistent

In de rubriek 100 dagen interviewen we collega’s die 100 dagen in dienst zijn. We vragen ze naar hun ervaringen. Wat vind je leuk, wat valt je op en wat gaat goed en wat kan beter? Vandaag is het de beurt aan Esther Janssen Zij is Managementassistent en werkt op Dienstencentrum van Ons Tweede Thuis […]

Lees meer
Lees meer over 100 dagen in dienst: Esther