"Als ik aan het werk ben heb ik engelengeduld"

Cynthia
Persoonlijk begeleider

Begeleider – Kaj Munkweg

  • Hoofddorp
  • 24-36 uur

Kaj Munkweg in Hoofddorp is op zoek naar een persoonlijk begeleider om ons diverse team aan te vullen. Ben jij degene die onze bewoners de ondersteuning kan bieden die zij nodig hebben om een goed leven te leiden?


Wil je een idee krijgen over onze locatie en een beetje kennismaken met de leuke cliënten die hier wonen? Bekijk dit filmpje hieronder dan snel!


Wat ga je doen?

Je werkzaamheden als begeleider bestaan uit verzorgende en begeleidende werkzaamheden. Je werkt mee aan het uitvoeren van de algemene afspraken die zijn gemaakt en aan de afspraken (doelen) die zijn beschreven in het ondersteuningsplan van de cliënt. Ook het stimuleren van de bewoners om zichzelf te verzorgen of wanneer dit niet meer lukt dan de verzorging over te nemen hoort  hierbij. Daarnaast haal je met de bewoners een frisse neus en bied je dagelijks vrijetijdsactiviteiten aan zoals bijvoorbeeld tovertafelen, spelletjes en fietsen. Onze bewoners zijn dol op de diverse activiteiten!

Als begeleider ben je naast de dagelijkse begeleiding ook verantwoordelijk voor het maken van cliëntplannen en coördineer je de zorg rondom de cliënten. Je houdt contact met het netwerk van de cliënten. In de begeleiding van de cliënten is een persoonsgerichte werkwijze en warme zorg vanzelfsprekend.

Waar kom je te werken?

Kaj Munkweg is een intramurale voorziening van Ons Tweede Thuis in Hoofddorp. Kaj Munkweg heeft zes woningen en interne dagbesteding, met ieder zijn eigen accent. Op de Kaj Munkweg zijn we volop in ontwikkeling. Hiervoor is het belangrijk dat nieuwe medewerkers hier de uitdaging in zien en willen bijdragen aan nieuwe ideeën en initiatieven. We vinden het belangrijk dat iedere medewerker zich open en vrij voelt.

De voorziening is voor mensen van alle leeftijden, met een matig tot zeer ernstige beperking. Op de woningen kunnen per woning negen mensen wonen. Een deel van deze mensen hebben hun dagbesteding interen en een groot deel gaat naar het Dagcentrum elders. Naast de verstandelijke beperking van de cliënten kunnen er sociaal emotionele problemen, moeilijk verstaanbaar gedrag en/of lichamelijke beperkingen aanwezig zijn, die de cliënten kunnen belemmeren in het functioneren. Er is een intensieve onderlinge samenwerking, zodat we de kwaliteit van de zorg rondom de cliënt kunnen waarborgen. Met zowel de auto als het openbaar vervoer is de locatie goed te bereikbaar, voor de auto is er een eigen (gratis) parkeerterrein.

Wie zijn wij?

Ons Tweede Thuis is een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, autisme of niet-aangeboren hersenletsel. Voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen en voor hun verwanten. Voor wonen, werken, re-integratie, dagbesteding, advies en hulp thuis. JIJ&IK is de slogan van Ons Tweede Thuis. Samen wordt er gewerkt aan een betekenisvol leven voor mensen met een beperking. Dit doen de medewerkers van Ons Tweede Thuis dicht bij mensen die de zorg nodig hebben en dicht bij de mensen om hen heen. Ons Tweede Thuis is een deel van de samenleving en draagt hier op verschillende manieren aan bij. Deze bedrijfsfilm brengt, door de ogen van de cliënten hun wereld in beeld.

Ons Tweede Thuis verleent zorg aan 3.000 cliënten met 2.500 medewerkers en 750 vrijwilligers. Er zijn 76 locaties die aangestuurd worden door ongeveer 40 locatiemanagers verdeeld over 3 regio’s.


Ons Tweede Thuis als werkgever

Bij Ons Tweede Thuis staat werkplezier hoog in het vaandel. Wij vinden het daarom belangrijk dat jij in een gezellig team werkt, waarin je helemaal jezelf kunt zijn. Alleen zó kun jij het beste uit jezelf halen. Ook is het voor ons van belang dat je jouw talenten én je positieve energie volledig in je baan kwijt kunt en dat je je horizon kunt verbreden als je daar behoefte aan hebt. In onze kennismaking willen we daarom vooral ook van jou horen: ‘Wat wil jij?’.

Als je bij ons komt werken, zorgen we voor een Warm Welkom. Jouw mening is belangrijk voor ons. We zijn heel nieuwsgierig naar jouw frisse blik en staan door onze ontwikkelingsgerichte houding altijd open voor verandering en verbetering van processen. Onze locaties zijn zelf-organiserend en er heerst een open en platte cultuur.

Wat bieden wij?

  • De functie zal in samenspraak worden besloten. Wij hanteren de CAO gehandicaptenzorg schaal 40 (2672-3606 bruto per maand obv 36 uur) met daarbovenop ORT voor onregelmatige diensten;
  • Mocht je niet uit de zorg komen, maar je wilt je wel verder ontwikkelen in dit vakgebied dan hebben wij meerdere interne opleidingsrichtingen;
  • Kom je uit de zorg, maar je wilt je nog verder ontwikkelen in het vakgebied, dan hebben we hiervoor eveneens meerdere opleidingsrichtingen;
  • De kosten voor de gekozen opleiding betalen wij;
  • Het aantal contracturen stemmen we in overleg af;
  • Vakantietoeslag van 8% in mei en een vaste eindejaarsuitkering van 8,33% in december;
  • Een pensioen bij Zorg en Welzijn;
  • 144 vakantie-uren per jaar, op basis van een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je 57 uur Balansverlof per jaar. Deze uren kun je inzetten als extra vakantie-uren, investeren in je persoonlijke ontwikkeling of sparen voor als je tijdelijk minder wil werken of een langere periode verlof op wil nemen;
  • Een grote organisatie, met veel expertise over de doelgroepen waarmee we werken. Dit betekent veel mogelijkheden voor doorontwikkeling.

Wie ben jij? 

  • Je bent de ervaren persoonlijk begeleider die een relevante opleiding op minimaal MBO niveau- 4, MMZ heeft afgerond (of wil een opleiding via ons volgen);
  • Geduldig en betrouwbaar is;
  • Stevig in zijn schoenen staat, maar ook van een lolletje houdt;
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kan werken;
  • Goed kan samenwerken met het netwerk van de cliënt.

Contactgegevens

Nieuwsgierig geworden en eerst nog iets meer weten? Neem dan contact op met:

Zubaida Hussain, locatiemanager Kaj Munk via z.hussain@onstweedethuis.nl

Overige

Het opvragen van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) maakt deel uit van onze procedure.

Solliciteer direct

100 dagen in dienst: Martijn

Martijn Prinsen
Assistent Begeleider
Groenhof, Amstelveen

In de rubriek 100 dagen interviewen we collega’s die 100 dagen in dienst zijn. We vragen ze naar hun ervaringen. Wat vind je leuk, wat valt je op en wat gaat goed en wat kan beter? Vandaag is het de beurt aan Martijn Prinsen. Martijn was werkzaam in het onderwijs, zorgverlener aan verslaafden, hoteleigenaar in […]

Lees meer
Lees meer over 100 dagen in dienst: Martijn

Bianca maakte de overstap vanuit de ouderenzorg

Bianca
Assistent Begeleider
Meer-Heem, Hoofddorp

Bianca maakte de overstap vanuit de ouderenzorg: “Ik heb meer tijd voor de bewoners en kan veel meer warme zorg bieden!” Bianca Beelen Bezemer heeft een medische achtergrond en werkte jarenlang in een verpleeghuis en in de psychiatrie. Haar droom was altijd om in de gehandicaptenzorg te werken. Zij is nu assistent-begeleider bij Meer-Heem. Bianca: “Hier wonen […]

Lees meer
Lees meer over Bianca maakte de overstap vanuit de ouderenzorg

Al vijftien jaar geen dag hetzelfde

Hanneke Holtmanns
Gedragsdeskundige
Adviespunt

Bij Ons Tweede Thuis werken ook veel medewerkers in specialistische functies, bijvoorbeeld als orthopedagoog, c.q. gedragsdeskundige. Wat houdt zo’n functie in? Wat doe je dan allemaal? Hanneke Holtmanns vertelt hoe het is om als gedragsdeskundige te werken. Hanneke Holtmanns deed verschillende opleidingen die haar klaarstoomden om als gedragsdeskundige aan de slag te gaan. Na een […]

Lees meer
Lees meer over Al vijftien jaar geen dag hetzelfde

Er zit weer beweging in

Conchita
Cliënt
Vrankendijke Amsterdam

Werken met mensen met NAH. Mooi werk, maar wie zijn die mensen eigenlijk? Conchita bijvoorbeeld. Ze is cliënt van activiteitencentrum Vrankendijke in  Amsterdam West Conchita: “Er kwam een activiteitencentrum in de buurt; Vrankendijke. Ik ben ’s gaan kijken en ze zeiden, waarom kom je niet hier werken. Mijn eerste gedachte was, wat moet ik daar nou?” […]

Lees meer
Lees meer over Er zit weer beweging in