"Als ik aan het werk ben heb ik engelengeduld"

Cynthia
Persoonlijk begeleider

ADL medewerker – Meer Heem (24-28 uur)

  • Hoofddorp
  • 24-28 uur

Wij zoeken een ADL medewerker voor woonlocatie Meer Heem in Hoofddorp. Kom jij onze bewoners met een matige verstandelijke- en lichamelijke beperking begeleiden bij een goed leven?

Wat ga je doen?

Als ADL medewerker op Meer Heem is de hulpvraag is per cliënt heel divers, maar door hun lichamelijke beperking van sommige cliënten vragen de meeste cliënten wel de nodige ADL- ondersteuning. De basis hiervoor is het cliëntplan en het individuele programma van de cliënt. Ook verbaal hebben cliënten jouw ondersteuning nodig; de ene cliënt bied je structuur in zijn leven, de ander heeft ondersteuning nodig op sociaal (emotioneel) gebied.

Als ADL-medewerker ben je ondersteunend aan de begeleiders in de begeleiding en de verzorging van een aantal cliënten, signaleer je tijdig veranderingen en stuurt bij waar nodig. Je neemt deel aan overlegvormen en hebt een actieve bijdrage waar het gaat om de ontwikkeling van de zelforganisatie van de woonvoorziening.
Werktijden:

  • Dagdienst: 08:00-14:30  

  • Middagdienst: 14:30 – 22:30

  • Slaapdienst: 15:00 - 09:00 - Periode dat je slaapt 50 % uitbetaald

Waar kom je te werken? 

Op Meer Heem wonen in totaal 19 cliënten. Onze bewoners hebben zowel een matige verstandelijke beperking als een lichamelijke beperking. Op doordeweekse dagen hebben onze bewoners hun werk en dagbesteding verspreid over verschillende voorzieningen in de regio.

De hulpvraag is per cliënt heel divers, maar door hun lichamelijke beperking vragen de meeste cliënten wel de nodige ADL- ondersteuning. Ook verbaal hebben cliënten jouw ondersteuning nodig; de ene cliënt bied je structuur in zijn leven, de ander heeft meer ondersteuning nodig op sociaal (emotioneel) gebied. Jij organiseert en biedt als begeleider EMB de dagelijkse zorg en ondersteuning aan de cliënt, in samenwerking met assistent begeleiders en ADL-medewerkers.
De woonvoorziening is op loopafstand gelegen van het winkelcentrum in Hoofddorp. Meer-Heem heeft verspreid over twee verdiepingen achttien ruime slaapkamers. Naast een eigen slaapkamer kunnen cliënten ook gebruik maken van twee gezamenlijke huiskamers, een binnentuin en dakterras. Meer-Heem biedt 24- uurszorg.

Wie zijn wij?

Ons Tweede Thuis is een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, autisme of niet-aangeboren hersenletsel. Voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen en voor hun verwanten. Voor wonen, werken, re-integratie, dagbesteding, advies en hulp thuis. JIJ&IK is de slogan van Ons Tweede Thuis. Samen wordt er gewerkt aan een betekenisvol leven voor mensen met een beperking. Dit doen de medewerkers van Ons Tweede Thuis dicht bij mensen die de zorg nodig hebben en dicht bij de mensen om hen heen. Ons Tweede Thuis is een deel van de samenleving en draagt hier op verschillende manieren aan bij. Ons Tweede Thuis verleent zorg aan 3.000 cliënten met 2.500 medewerkers en 750 vrijwilligers. Er zijn 76 locaties die aangestuurd worden door ongeveer 40 locatie managers verdeeld over 3 regio’s.

Wat bieden wij?

  • De functie is ingedeeld in schaal 25 van de CAO- Gehandicaptenzorg. Wij bieden een contract van 24 uur met een bruto maandsalaris van minimaal €2203,- en maximaal €3028,-o.b.v. een volledig dienstverband van 36 uur per week;

  • Werk je onregelmatig, dan krijg je ook nog onregelmatigheidtoeslag hierboven op;

  • Vakantietoeslag van 8%;

  • Een pensioen bij Zorg en Welzijn;

  • Een vaste eindejaarsuitkering van 8,33%;

  • Reiskostenvergoeding;

  • De mogelijkheid tot het volgen van trainingen via GoodHabitz.

Wie ben jij?

Je hebt affiniteit en/of ervaring in de zorg. Geen zorgdiploma? Voor deze baan zoeken wij iemand die vooral van aanpakken houdt en de ervaring dan wel affiniteit kan inzetten op deze locatie.

Als persoon draag jij door jouw inzet, zorgvuldigheid en doorzettingsvermogen verder bij aan de zorg voor onze cliënten op locatie Meer Heem in Hoofddorp. Door jouw waardevolle ondersteuning kunnen onze (assistent) begeleiders zich nog beter focussen op de intensieve zorg voor cliënten en het ondersteuningsplan van de cliënt. Aan jou zijn dan ook de taken te geven rondom de Algemeen Dagelijkse Levensbehoeften.

Je bejegent mensen met een matige verstandelijke- en lichamelijke beperking respectvol en hebt gevoel voor humor.

Contactgegevens

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Kim Jansen via 06-44313240 of k.jansen@onstweedethuis.nl. Daarnaast kan je ook contact opnemen met Sebastiaan Taling, Recruiter Ons Tweede Thuis via 06 - 82047062 of s.taling@onstweedethuis.nl

Overige

Het opvragen van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) maakt deel uit van onze procedure.

Solliciteer direct

“Dit werk is meer dan alleen zorg verlenen”

Cynthia van Nie
Verpleegkundige

Cynthia werkt als verpleegkundige bij Ons Tweede Thuis in Amstelveen, op woonvoorziening Mozaïek voor mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH). Sinds 2021 maakt ze deel uit van een veelzijdig team, bestaande uit diverse zorgprofessionals met én zonder zorgachtergrond. In haar werk combineert ze verpleegkundige zorg met persoonlijke begeleiding. “De rol van verpleegkundige gaat veel verder […]

Lees meer
Lees meer over “Dit werk is meer dan alleen zorg verlenen”

“Het raakt je echt; het voelt als een bevestiging van de waarde van je werk.”

Joke Feitsma
Assistent begeleider

Op je zestigste terug de schoolbanken in Bij Ons Tweede Thuis geloven we dat leren en ontwikkelen geen leeftijdsgrens kennen. Joke Feitsma, die onder andere na een carrière in de paardensport en thuiszorg op haar zestigste een opleiding tot assistent-begeleider startte, is daarvan het levende bewijs. Joke: “Ik dacht: als ik het niet probeer, weet […]

Lees meer
Lees meer over “Het raakt je echt; het voelt als een bevestiging van de waarde van je werk.”

100 dagen in dienst: Collin

Colin van den Broek
Assistent Begeleider

In de rubriek 100 dagen interviewen we collega’s die 100 dagen in dienst zijn. We vragen ze naar hun ervaringen. Wat vind je leuk, wat valt je op en wat gaat goed en wat kan beter? Vandaag is het de beurt aan Collin van den Broek. Hij werkt 100 dagen op Woonvoorziening Groenhof. Collin: “Ik […]

Lees meer
Lees meer over 100 dagen in dienst: Collin

100 dagen in dienst: Esther

Esther Janssen
Managementassistent

In de rubriek 100 dagen interviewen we collega’s die 100 dagen in dienst zijn. We vragen ze naar hun ervaringen. Wat vind je leuk, wat valt je op en wat gaat goed en wat kan beter? Vandaag is het de beurt aan Esther Janssen Zij is Managementassistent en werkt op Dienstencentrum van Ons Tweede Thuis […]

Lees meer
Lees meer over 100 dagen in dienst: Esther